Website optimizat exclusiv pentru navigare pe mobil.

Logo-ul este acel instrument de identificare vizuală, având multe caracteristici, cum ar fi unicitate spre a permite înregistrarea mărcii sau legătura cu domeniu de activitate prin folosirea de elemente disticte și culori specifice.

Un alt factor extrem de important il reprezintă capacitatea acestuia de a fi prelucrat și transpus atât la dimensiuni foarte mici, cât și la dimensiuni mari, fără a-și pierde din calitate, fără a pierde din detalii.

De asemenea capacitatea logo-ului de a rezista în timp este iar un factor important, având în vedere viteza de schimbare a trend-urilor și a mediilor de afișare.

O bună cunoaștere a domeniului de producție ajută enorm spre a putea oferi împreună cu formatul identității și guideline-ul de culori, spre o reproducere cât mai precisă, având minim trei coduri de bază esențiale: RGB, CMYK, RAL, iar în cazul fontei pline de culoare, trebuie specificate și cod produs autocolant.

Pentru realizarea catalogului se stabilește structura împreună, ulterior se culeg toate informațiile necesare, se creionează layout-ul de design, se redactează textele necesare pentru fiecare secțiune și se adună resursele grafice necesare (icon-uri, vectori, fotografii) din site-ul de resurse cu licență de utilizare, iar la nevoie acestea sunt create special pentru proiect.

Întotdeauna mă asigur ca în structura catalogului să las loc pentru 1-2 pagini dedicate unui reclame, care să trasmită un mesaj prietenos, uneori îndrăzneț, întotdeauna pe placut clientului targetat.

Ecosysteme IDM

Catalog produse

Ecosysteme IDM

ECC book Ro

Catalog Euroccoper

Limba Română

Aqua Transalpina

Investment plan

Aqua Transalpina

Ecc Book EN

Catalog Euroccoper

Limba Engleza

Execuția materialelor de prezentare, precum flyere și pliante, trebuie să respecte în primul rând factorul de impact, realizarea unei prime imagini atractive, diferită, iar structura acestora trebuie gândită după modul de citire, având în vedere aspectul comercial.

De asemenea, cunoașterea restricțiilor de print, a materialelor existente, precum și a finisajelor, ajută mult la o bună execuție a acestora. Este foarte important design-ul produselor, însă la fel de important este și execuția acestora, iar dacă ambele sunt bine executate, va ieși un material de prezentare, conform sau peste așteptările clienților.

O prezentare frumoasă deseori este transmisă într-o mapă de prezentare, însoțită de o carte de vizită elegantă, iar o eventuală ofertă de pret prezintă încredere atunci când are un antet și un footer. Toate executate în același ton de branding spre a genera o linie clară, o guideline unitar, un brand puternic.

Pe lângă aceste materiale publicitare, deseori imaginea brandului este completată de diverse materiale promoționale inscriptionate cu brandul companiei, de la bloc notes-uri, la pixuri și agende personalizate, alteori echipamente de lucru sau preferabil, materiale care să reprezinte elementul de activitate al companiei, precum un post it palet pentru un departament de logistică.

Design de meniu

Design-ul si structura unei meniu, precum și calitate imaginilor sunt esențiale pentru un proces de vânzare eficient, bazat pe formule de up sale. În cazul fast food-urilor și evidențiate produsele de rulaj. Procesul de creație grafică începe cu documentarea asupra produselor, spre a înțelege structura și formatul de adresare.

Pentru execuția meniurilor, spre a rezulta un produs de impact, este necesară o bună cunoștere a domeniului de print, a particularitățiilor, a echipamentelor și bineînțeles a materiei prime. Astfel, aspectul va fi unul Premium, cu finisaje deosebite și culori vibrante.

Meniu restaurant

Pe link-ul lateral se poate vizualiza meniul ce l-am executat pentru un restaurant din Germania. Coperțile sunt realizate din lemn, gravate laser și printate. Design-ul a inclus si brand story ce se regăsește pe pagina 2. Printurile interioare sunt executate pe carton mai gros și pentru un mai bun efect vizual, paginile au fost laminate mat.

Meniu Restaurant iSapori della Toscana

Realizarea website-ului…

… presupune de cele mai multe ori o muncă de echipă, fiind un proces complex prin care se colectează toate informațiile necesare pentru structurarea, editarea și implementarea acestuia. Complexitatea proiectului și nevoia de implicare activă a clientului în proces este factorul principal care stă la baza lipsei de actualizări sau inexistența acestuia.

Avantajul pe care îl ofer în astfel de proiecte este de a elibera clientul de timpul petrecut în colectarea și furnizarea de informații, implicându-mă mult în procesul de cercetare și documentare a domeniului de activitate și descoperire a particularităților business-ului respectiv. Astfel, nu doar că acest lucru imi oferă posibilitatea de redactare ușoară a informațiilor și crearea unei structuri eficiente, ci în majoritatea cazurilor devin un bun cunoscător al domeniului, al pieței de desfacere, implicit al canalelor de comunicare spre acestea, al concurenței, puncte slabe sau puncte forte, rezultând în final într-un serviciu de consultanță în branding, depre care voi detalia mai multe în secțiunea alocată.

O bună realizare a website-ului poate fi realizată exclusiv prin capacitatea de a înțelege procesul de vânzare, prin capacitatea de exprimare fluentă în scris și în proces grafic, prin viziune holistică, prin viziune publicitară, de brand și nu în ultimul rând prin învățare continuă și adaptare la prezent.

Fie că a fost vorba de simple proiecte de prezentare sau de cazuri în care a fost necesară prezența fizică în business-ul clientului, fiecare proiect a fost realizat cu maximă înțelegere a informațiilor, uneori fiind ceva simplu, precum o grădiniță, alteori ceva complex precum o fabrică ce produce și comercializează multe produse sau un domeniu complex, precum logistica.

Însă au fost și proiecte simple și greu de exprimat, precum cel de terapie pentru copii cu dizabilități, unde ca specialist în comunicare trebuie să înțelegi cauzele, cum funcționează terapia, care sunt principiile care stau la baza rezultatelor, ca părinte rămâi marcat și te asiguri că ai făcut o treabă foarte bună, de care să fii mândru.

Planul de execuție a website-ului are la bază Vizitatorul, cum ajunge, ce informații dorește să primească, cum îi place să navigheze, care sunt key trigger-urile de convingere, iar ulterior se are în vedere partea de urmărire a interacțiunii acestuia și actualizarea constantă. În funcție de cine este vizitatorul, atunci se stabilește tipul de website ce trebuie creat. În unele cazuri, este un instrument ce nu necesită update-uri constante, fiind necesare doar prezentarea unor informații de bază sau existența acestuia ca plus de încredere în brandul reprezentat.

Însă, mai ales în cazul website-urilor ce doresc indexare Seo la căutări Google, procesul este unul de durată, ce presupune actualizări permanente constând în articole, imagini, servicii sau pagini noi. În felul acesta este detectat ca fiind un website puternic și este indexat mai bine. Traficul este ajutat să crească prin campanii online diverse de social media, promovare directă sau email marketing.

Fiecare proiect de realizare a unui website este diferit și nu poate fi clonat/ copiat, deoarece fiecare business este diferit și are un Unique value proposition al său, pe care trebuie să-l transmită clar, concis și să păstreze identitatea brandului.

Apariția softurilor .ai reprezintă un pas mare spre simplificarea procedurilor, scurtarea timpilor de execuție, reducerea semnificativă a costurilor și dezvoltarea unor direcții de imagine cu totul diferite. Dacă în trecut execuția unui concept de campanie presupunea munca îndelungată a unei echipe sau a unui designer priceput, acum totul este simplificat, iar modul de interpretare a comenzilor transmise, prin viziune, training-uri și cunoștiințe avansate de fotografie, oferă rezultate excepționale.

Prima interacțiune am avut-o în momentul în care am dezvoltat o campanie de turism cu animale și a trebuit sa creez o imagine cu totul nemaiîntâlnită. Lucrez cu cel mai bun soft licențiat de generare imagini .ai spre a putea oferi render de înaltă calitate, soft ce interpretează cu acuratețe comenzile primite, spre a livra imagini cu impact mare.

Am considerat momentul .ai ca un avantaj ce trebuie profitat de el spre a crea elementul de noutate în piața de promovare, iar posibilitățiile pe care softurile recente le dezvoltă sunt fără precedent. Am găsit foarte util softul .ai în crearea unui plan de investiții al unui business de apa ce include povestea brandului. Fiind la stadiu de proiect am dezvoltat o imagine uniformă de brand cu imagini din poveste și am creat imagini pentru campanii publicitare de promovare.

O altă utilizare recentă s-a îndreptat în zona creației de avatare care să personifice brandurile într-un mod carismatic și să ajute la interacțiunea cu utilizatorii. Dacă până acum brandul era reprezentat de un logo, acum poate fi personificat într-un super erou îmbrăcat în codul de culoare al brandului, iar al cărui simbol este logo mark-ul.

Sau în cazul în care brandul poartă nume de fată, am creat o puștoaică plină de energie, carismatică, simpatică, cu o șuviță de păr răzleată, care va deservi ca imagine de comunicare și campanie publicitară, însă va fi și animată sub formă de chat bot online.